2004-09-22

 

Speciale - del II.V

I dag var det så tid til endnu et vejledermøde - jeg havde aftalt med min polak at vi skulle mødes i løbet af formiddagen, hvilket vil sige omkring 10.30-11.00-tiden. Det foregik ca. sådan hér:

Scene: HCØ klokken 10.30
M: [banke på]
P: [stilhed]
M: [banke på]
P: [stilhed]
M: Nå, jeg kan da osse bare prøve senere.

Scene: HCØ klokken 11.00
M: [banke på]
P: [stilhed]
M: Hmm ... nå, jeg kan vel prøve igen senere. Igen. Øv.

Scene: HCØ klokken 11.20
M: [banke på]
P: [stilhed]
M: Jeg giver op! Jeg må hellere prøve at snakke med ham til seminaret senere i dag, så vi kan få aftalt en anden tid - og nu (dvs. om tre kvarter) til K-teori-forelæsning, hvor jeg belejligt vil slukke for min mobiltelefon, hvormed spøjse situationer kan opstå!

Scene: HCØ klokken 12.30
P: Hvor bliver ham Stefan dog af? Vi havde en aftale. Jeg må hellere give ham ca. 13 minutter før jeg skriver en mail så jeg kan sikre mig at det faktisk var i dag klokken nu. Evt. vil jeg lige ringe til ham - bare han ikke belejligt har slukket sin mobiltelefon i anledning af en K-teori-forelæsning eller tilsvarende.

Ca. 13 minutter går

P: [ringe, ringe]
M: [stilhed]

Scene: HCØ klokken 15.15
P: Havde vi ikke en aftale i dag?
M: Jo. Jeg var forbi dit kontor et par gange, men der var ingen.
P: Hvornår havde vi aftalt?
M: I formiddags.
P: Jeg havde skrevet 12.30.
M: Der var jeg til K-teori (med en belejligt slukket mobiltelefon).
P: Lad os gennemgå vores kalendere for den næste uges tid så vi kan blive enige om mandag klokken 12, da det er det eneste tidspunkt der passer os begge. Og send mig lige en mail om det så jeg ikke glemmer det.
M: God idé.


Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?