2005-12-15

 

15. december 2005

Frederik: Nå, der er du. Hvor har du været?
Marcel: Jeg ledte efter en udgang.
F: Fandt du så en?
M: Nej, men her er en trold.
F: Her er en trold og en drage?
M: Nemlig. Og de lader begge til primært at have til formål at smadre os.
F: Neder.
M: Og det samme gælder i øvrigt alt andet ved dette sted. Skodjulekalender!
Nisse: Hovhov, jeg har ikke til formål at smadre jer.
M: Hvem var det?
N: Mig! Jeg står lige hér!
M: Nå, dér. Hvor er du lille.
N: Ja, det er nisser typisk. Med mindre det er for besværligt rent effektmæssigt, altså.
F: Men det er det så ikke hér, åbenbart?
N: Nej, tekst kræver ikke så mange effekter.
F: Du har en pointe.
N: Sejt!
M: Men hvis ikke det er dit formål at smadre os - noget der i øvrigt ville være højst overraskende din størrelse taget i betragtning - hvorfor er du her så?
N: For stemningens skyld. Det er jo en julekalender.
F: Jeg spekulerede osse på hvor det julede ved kalenderen blev af.
N: Ohja, og så minerer jeg ting.
M: ...
F: Så det er din skyld at alting eksploderer hele tiden?
N: Ja. Det er ret sejt.
M: Så er du jo med til at smadre os! Løgner!
N: Rolig nu! Jeg minerer bare ting. Det er da ikke min skyld at I ikke kan holde jer fra dem.
F: Godt ord igen. Men hvad har du egentlig mineret?
N: Det kan jeg da ikke huske. Tror du jeg fører dagbog eller sådan noget?
M: Du er en elendig lille nisse! Jeg vil nu tage den kølle der af en eller anden grund ligger fremme lige ved siden af os, og slå dig med den indtil du indser at du ikke bare skal minere ting!
[Marcel griber den behændigt fremlagte kølle der straks eksploderer]
N: Dén havde jeg åbenbart mineret.
M: Det siger du ikke.

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?