2006-01-15

 

Hjemtur del ω

Der lader til at være efterspørgsel efter mine beretninger om hvordan jeg kommer hjem fra København når det er nat og jeg har drukket en smule. Så hér er den sidste nye:

Efter at have været på Den Tatoverede Enke (der er et noget mindre skummelt sted end navnet antyder) med et par venner steg jeg på en 93N klokken 1.10 om natten. 45 minutter senere var jeg hjemme.

Det var jo en aldeles kedelig fortælling, så som bonus er hér en lille oversigt over de øl jeg fik prøvet (de første tre blev indtaget på Caféen? hvor udvalget er lidt mindre):

  1. Grøn Tuborg - kedelig metervareøl, men til gengæld er der nok af dem.

  2. Grøn Tuborg - se, der var én til.

  3. Grøn Tuborg - og igen.

  4. Westmalle - glimragende klosterøl, mørk og velsmagende.

  5. Anchor Porter - muligvis aftenens bedste øl. Nuj, den er god.

  6. Timmerman Gueuze - sur spontangæret belgisk øl. En type man muligvis skal være lidt mærkelig for at kunne lide - jeg er vild med den.

  7. Rodenbach Grand Cru - en anden syrlig belgisk øltype. Lidt venligere end gueuze, men stadig en type man næppe får alle til at drikke.

  8. Kasteelbier Donker - meget sød og sprittet. Ikke aftenens dårligste øl (jeg startede jo med Tuborg), men formentlig den eneste jeg aldrig skal drikke igen.

  9. Bios Kriek - kirsebærøl. Så fik jeg vist osse udfyldt min dosis af syrlige øl. Aldeles drikkelig, men på sin vis osse en af de mere kedelige øl jeg fik. Vil være fantastisk til risalamande.


Comments:
Hvad angår dit nytårsforsæt, kan jeg vel kun tilføje: tsk tsk tsk. Og så eventuelt en kommentar om at der måske kan anes et element af stil over måden du så eftertrykkeligt bryder det, selvfølgelig.
 
Hvor var det lige, jeg gik hen et øjeblik, og da jeg kom tilbage, var alle mennesker blevet ølentusiaster?

Er det en sekt? Er det zeitgeist? Er det hjernevask? Det er umuligt at sige med sikkerhed...
 
Bare rolig, Anne. Stod det til mig kunne man få gin på fad nede på Cafeen?. Ved nærmere eftertanke kan jeg ikke umiddelbart se, om det skulle gøre dig mere eller mindre rolig. Men det er vistnok tanken (på larvefødder) der tæller.
 
Det er helt klart en sekt. Vil du være med?
 
Yay! Det er første gang, jeg er blevet inviteret til at slutte mig til en sekt. Det her er klart en milesten. Jeg er med. Om jeg er! Behøver jeg kunne smage forskel på øl for at være med? Eller bare på forskellige slags øl? Og er der et hemmeligt håndtryk, eller skal man have hånden fri til at drikke med?
 
Det er formentlig en god ting hvis du kan smage forskel på kriek og porter. Ikke så meget af hensyn til dit medlemsskab af sekten (det ville være en fjollet sekt der udelukkede medlemmer på så tynd en baggrund), men alene fordi den ene smager voldsomt meget mere af kirsebær end den anden.
 
Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?