2006-09-25

 

Arrr!

Sidste tirsdag var det, som I utvivlsomt alle ved, international tal som en pirat-dag. I den anledning var der i lørdags piratfest (altså fest med pirattema, intet med ulovlige festkopier eller hvad man nu kan forestille sig) i Mensa. På forunderlig vis viste der sig ikke at være helt så meget rom som man kunne forestille sig - men stadig rigeligt (især når vi kombinerede det med de andre drikkevarer) til at vi ikke havde de store problemer med at være fulde nok allesammen.

Jeg er - i lighed med værten ved festen - normalt stor ynder af Harvey Wallbanger (en af de drinks der medfører overraskende og pludselig fuldskab efter et par stykker), men med ingredienserne vodka, Galliano og appelsinjuice er det meget lidt en piratdrink. Det fik vi dog rettet op på med vores nye fantastiske Harrrvey - bestående af rom, Galliano og blodappelsinjuice. Blandingen viste sig faktisk smagsmæssigt at overgå de sædvanlige Harveyer - og navnet bliver i øvrigt bedre jo flere man får.

Søndag lavede jeg sjovt nok ikke det store (udover at fjerne det skæg jeg gennem et par uger havde oparbejdet specifikt med henblik på benævnte piratfest).

Mandag, altså i dag (og hvis I betvivler at det er i dag, så se bare hvornår dette indlæg er skrevet - tydeligvis mens det endnu er mandag!), var jeg frisk, veludhvilet og nogenlunde glatbarberet klar til at tage endnu en tørn. Jeg lagde hårdt ud med at sove over mig og dermed (atter) misse de meget tidlige morgentimer på det kursus jeg følger. Derefter var der undervisning på dagens første kursus - hér var der afsat en hel time til ingenting. Dagens program var besvarelse af eventuelle spørgsmål i forbindelse med noget projekthalløj (jeg bør en anden dag skrive lidt om det kursus og alt det kaos der har været med det). Efter ti minutter var der dukket én op, og da han ikke havde noget at spørge om, valgte vi at aflyse.

Men som om det ikke var hårdt nok til en hel dag (det var det ikke), var det nu tid til at jeg skulle passe mine små ruspus. Det kræver jo altid noget arbejde - altså bortset fra i dag, hvor undervisningstiden var sat af til en prøve (multiple choice, så den kunne rettes på ca. 5 minutter). Jeg har med andre ord lavet overordentligt lidt og er ikke nær så udmarvet som jeg plejer at være efter en mandag.

Og så kan jeg passende slutte af med at nævne at jeg ikke har kendt hende siden jeg var 15. Hvis du ikke forstår den sætning, er det fordi den ikke er henvendt til dig, Sara.

Comments:
Jeg forstod den heller ikke, men jeg vil til gengæld gerne låne din tidsmaskine.
 
Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?