2006-10-09

 

Oktober

Ganske uden jeg har opdaget det, er det blevet oktober. Det var godt nok osse oktober de tre sidste gange jeg skrev herinde, men det er først lige gået op for mig nu. Det betyder at der er under en måned til november - og dermed ikke flere ruspus i denne omgang.

Og hvor det isoleret set sådan set er lidt trist - de er jo søde, de små - betyder det samtidig at jeg ikke længere skal bruge al den tid på forberedelse, opgaveretteri og hvad der ellers kommer.

Og nu fik jeg så atter drejet teksten væk fra hvad jeg egentlig havde tænkt mig at skrive om, nemlig efterårets uafvendelige fremmarch, og over på den undervisning der lader til at være altdominerende i mit liv lige netop nu. Suk.

Comments:
Puller-Stefan.
 
Men måske er den altdominerende undervisning bare en manifestation af efterårets uafvendelige fremmarch?

For os der har tilbragt vores liv i undervisningssystemet, er der vel intet tydeligere symptom på efterår end den undervisning, der pludselig overtager vores liv efter en lang, gylden sommerferie.

Det er faktisk lidt sjovt, at de taler så meget om det forsvundne forår - jeg synes mere, undervisningssystemet har stjålt minde efterår...
 
Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?