2006-12-14

 

14. december 2006

Assistenten: Jeg har godt nyt! Du bad mig jo skaffe nogen oplysninger i går ...
Detektiven: Oplysninger?
Assistenten: Ja, om hvem der står for at udsende "Jul i det gamle arkiv".
Detektiven: Gjorde jeg? Jeg mener ... nåhja, fik du fat i dem, så? Det er snart jul, og vi skal gerne have gennemskuet hvem der står bag det hele, inden da.
Assistenten: Jeg snakkede med dine kontakter indenfor politiet. De var lidt svære at overtale, men med lidt kvindelig list formåede jeg at få en adresse.
Detektiven: Kvindelig list?
Assistenten: Bestikkelse. De fik valget mellem et større kontantbeløb og en mystisk pakke.
Detektiven: Uh, hvad var der i pakken?
Assistenten: Det finder vi aldrig ud af. Kort efter jeg havde givet dem den mystiske pakke - og i al hast havde forladt politistationen for at give dig den gode nyhed om at jeg havde en adresse - eksplumderede et eller andet. Muligvis en pakkebombe. Der er ikke meget tilbage af stationsbygningen, og især næppe noget der kan kædes til mig.
Detektiven: Det var da beklageligt. Heldigt at du ikke længere var til stede da det skete.
Assistenten: Meget.

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?