2006-12-16

 

16. december 2006

Scene: Hos firmaet Julen Er Vor A/S

Sekretæren: Hvad kan jeg gøre for jer?
Detektiven: Vi vil gerne have lov til at snakke med din chef.
Sekretæren: Fascinerende.
Detektiven: Ja ...
Sekretæren: Og når nu du har fortalt om dine håb og drømme, vil du så venligst gå væk?
Detektiven: Øhm, jeg tror du misforstod mig.
Sekretæren: Ja, det kunne jeg forestille mig at du troede. Du virker ikke så kvik.
Detektiven: Nu har jeg aldrig! Jeg er en verdenskendt mesterdetektiv, og jeg forlanger at blive lukket ind!
Sekretæren: Du vedbliver at fascinere mig med dine pudsige udtalelser.
Assistenten: Lad mig prøve. Hej, jeg er hans assistent.
Sekretæren: Kært.
Assistenten: Jeg har et forslag. Du lukker os ind, og til gengæld ...
Sekretæren: Hør her! Jeg lader mig ikke bestikke - hvad du så end vil gøre til gengæld.
Assistenten: Jeg havde skam ikke tænkt mig at gøre noget til gengæld.
Sekretæren: Wow, der var du lige ved at imponere mig. Altså bortset fra at du slet ikke var.
Assistenten: Tværtimod ville jeg gøre absolut ingenting. Fx ville jeg ikke offentliggøre den film jeg er i besiddelse af.
Sekretæren: Film?
Assistenten: Ja, noget med en sekretær i et større julefirma, 3 nisseludere, en større bunke kokain og en meget irriterende bæver.
Sekretæren: Hov! Jeg opdagede lige at din følgesvend er en meget kendt mesterdetektiv, og at han naturligvis altid kan få lov til at tale med hr. Juul. Træd ind, træd ind.
Detektiven: Se, frk. Nissen. Atter har mit ry bragt os på rette vej.

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?