2006-12-18

 

18. december 2006

Scene: Hjemme hos detektiven

Detektiven: Kom ind! Ah, er det dig, hr. politichef?
Politichefen: Lige et øjeblik ... ja, det er det.
Detektiven: Velkommen til. Hvad bringer dig hid.
Politichefen: Jeg hører at du er i gang med sagen om juleterroristen. Jeg ville bare høre om du havde nået noget gennembrud.
Detektiven: Naturligvis har jeg det - man bliver ikke mesterdetektiv uden den slags.
Politichefen: Det lyder godt. Er det noget du vil dele med politiet?
Detektiven: Ikke endnu. Jeg har først et par spor jeg skal have fulgt op på, og så skal jeg have lidt flere mistænkte klar til den endelige konfrontation og udpegning af den skyldige.
Politichefen: Godt at høre at du holder de gamle traditioner ved lige - skal jeg reservere Den Sædvanlige Pejsestue til konfrontationen?
Detektiven: Det ville da være glimrende. Der er intet som en pejsestue til det formål.
Politichefen: Vi har en ledig tid på torsda... nej, vent - torsdag er jo optaget af sagen om det forsvundne kosteskab. Hvad med på søndag?
Detektiven: Søndag passer storartet. Så burde jeg osse have samlet nok mistænkte til at der vil være lidt spænding om hvem jeg udpeger.
Politichefen: Storartet. Jeg kan dårligt vente.

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?