2006-12-02

 

2. december 2006

Eksplosionen vækkede mig af min søvn. Den var tæt på. Jeg skyndte mig at tage mit tøj på og løb ned på gaden. Folkestrømmen var ikke til at tage fejl af - det var kun et par blokke væk.

Da jeg nåede frem var min assistent der allerede. Hun havde indsamlet tilstrækkeligt med informationer til at jeg kunne sættes ind i situationen. Det var åbenbart en bombe - muligvis endnu en af de pakkebomber der havde hærget julekalendre på det sidste. Denne gang var ofrene to mænd og en drage. Ingen nisser var kommet til skade endnu, så andre sager fik højere prioritet hos politiet.

Jeg havde selv tidligere overvejet at se på sagen, men havde aldrig rigtig fået taget mig sammen. Før nu. Bombemændene havde begået den store fejl at vække byens bedste nissedetektiv fra hans velfortjente søvn.

Nu var det personligt.

Comments:
Åhnej. Nejnejnejnejnej.

Frederik og Marcel er vel ikke kommet dødeligt til skade?

Så bliver det jo aldrig rigtig jul...
 
Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?