2006-12-21

 

21. december 2006

Assistenten: Jeg har fundet noget!
Detektiven: Hvad?
Assistenten: Det kunne ligne en hemmelig dør.
Detektiven: Det der? Det ligner overhovedet ikke en dør, men mere en sofa.
Assistenten: Den er jo osse hemmelig.
Detektiven: Ahja. Kan du åbne den?
Assistenten: Jeg kunne forestille mig at det ville virke hvis man væltede den vase der står på sofabordet.
Detektiven: Hvorfor?
Assistenten: Er det ikke oplagt?
Detektiven: Nåhjo. Prøv det.

Assistenten vælter vasen hvorved sofaen glider til side og afslører en hemmelig trappe ned under bygningen

Assistenten: Spøjst. Jeg jokede ellers bare med den hemmelige dør skulle være gemt i sofaen.
Detektiven: Naturligvis. Det vidste jeg godt. Men samtidig vidste jeg osse at det tydeligvis var en hemmelig dør.
Assistenten: Naturligvis.

En vagt kommer løbende

Vagten: Holdt! Stop! Hvad laver I?
Assistenten: Vi påtænker at følge den mystiske trappe ned i det hemmelige arkiv.
Vagten: Sejt! Må jeg være med?
Detektiven: Det tror jeg ikk...
Vagten: Hvis ikke jeg må komme med, har I bare at forlade bygningen inden jeg tilkalder politiet!
Assistenten: Det han mente var at han ikke troede det ville være noget problem. Gå du bare forrest.

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?