2006-12-06

 

6. december 2006

Assistenten: Der har været endnu en bombe. Denne gang mod Kublai Kanins Julehalløj.
Detektiven: Det virker meget rimeligt.
Assistenten: Du har fundet et mønster?
Detektiven: Nej, men det var en ganske rædsom julekalender. Han kom til at afsløre handlingen hver eneste gang han ville vise en film. Og filmene var heller ikke for gode.
Assistenten: Så du er fortsat på bar bund?
Detektiven: Jeg er bestemt ikke på bar bund. Jeg ved mere nu end nogensinde før! Jeg må hellere strege ham på listen ... imponerende arbejde, frk. Nissen.
Assistenten: Hvilket?
Detektiven: Kublai Kanin er øverst blandt de ikke-udstregede julekalendre.
Assistenten: Pudsigt.
Detektiven: Måske! Eller måske følger gerningsmanden det samme mønster som du gjorde da du lavede listen!
Assistenten: Jeg lavede den tilfældigt.
Detektiven: Aha! Gerningsmanden følger et tilfældigt mønster! Det gør det lidt sværere at gennemskue det, men vi har stadig den fordel at vi ved hvad type mønster det er.
Assistenten: Javist.
Detektiven: Men!
Assistenten: Men hvad?
Detektiven: Jeg er genial. Jeg har gennemskuet ham!
Assistenten: Hvordan?
Detektiven: Vi har en forbryder der bomber tilfældige julekalendre. Formodentlig er forbryderen del af et større kriminelt netværk der arbejder for at minimere konkurrencen indenfor julekalenderbranchen.
Assistenten: Ja, det siger du jo ...
Detektiven: Nemlig! Og hvem er den oplagte bagmand?
Assistenten: Øhm ...
Detektiven: Det er selvfølgelig ham der ikke bliver ramt!
Assistenten: Og hvem bliver ikke ramt?
Detektiven: Forbryderen rammer tilfældige, så vi skal simpelthen finde en ikke-tilfældig julekalender!
Assistenten: Din evne til logisk ræsonnement forbløffer mig til stadighed.
Detektiven: Mig ligeså. Jeg er ret imponerende.

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?