2007-02-19

 

Lediggang sutter røv

... som ordsproget siger. Jeg har nu været aktiveret til jobsøgning i 4 uger. De sidste tre har gået med at sidde foran en computer i den efterhånden så berygtede Jobklub. Deres regler siger åbenbart at man kun må sidde foran den computer i to uger, før man skal ud i andre aktiveringstilbud.

Imidlertid kan man få dispensation til endnu en uge, eksempelvis hvis den venlige sagsbehandler ikke mener at man decideret passer ind nogen steder. Hvilket naturligvis er tilfældet for en som mig, så derfor sad jeg atter i sidste uge og forsøgte at bruge en 4-5 daglige timer på at søge på de samme 5-8 jobsider og virke overrasket over at der stort set aldrig var nogen nye jobs.

I fredags kom så det store øjeblik hvor jeg skulle have at vide hvad jeg skulle lave fra denne uge. Det viste sig at planen var at jeg i morges skulle møde på Jobklubben, så de dér kunne fortælle mig hvad jeg skal lave fra i morgen. Atter viste det sig at deres meget innovative plan er at jeg har fået endnu en endnu en uge foran computeren - nu forventer de vist osse til gengæld at jeg søger på alt der kan kravle og gå.

Men det skulle rent faktisk være allersidste chance denne gang. På fredag kan jeg ikke længere slippe udenom at få besked om at møde til noget der ikke er en Jobklub. Gys.

Comments:
Jeg må indrømme at det efterhånden ser lidt sort ud...

Lover at besøge dig; selv på McDonald's, eller hvor du nu ender.
 
Den slags ting er lette nok at sige. Der skal organisering til. Jeg står for proviantering, du lejer hundeslæder, vi skal formodentlig have en våbenansvarlig foruden tre, der lærer forskellige sprog - og er vi klar til at besøge ham hvor så end han bliver udkommanderet. Om det er som søslangejæger på Grønland, statholder i Irak eller pumpeingeniør i det forsvundne Atlantis.

Stefanekspeditionen 2007. De finder ham - de ved bare ikke hvor.
 
God plan, Anne!
Jeg starter med at forsøge at lære polsk. Min fornemmelse fortæller mig, at det kan blive vigtigt...
 
Du kan jo altid søge i folkeskoleregi. Der er mig bekendt stor mangel på matematiklærere.

Spørgsmålet er så, om det er bedre eller værre end Grønland.
 
Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?