2007-03-31

 

På arbejde

De trofasteste af mine læsere vil muligvis have bemærket at jeg ikke fik opdateret min blog i torsdags, men i modsætning til hvordan det sædvanligvis forholder sig, havde jeg denne gang en undskyldning - jeg var i Slagelse, hvortil internettet vist nok ikke er nået endnu.

Som nævnt har jeg fået nyt arbejde, hvor jeg formelt starter på mandag. Imidlertid holdt min kommende afdeling, sammen med en afdeling med hvilken den normalt samarbejder en del, et samarbejdsseminar i Slagelse fra torsdag til fredag, og jeg blev inviteret med for at få mulighed for at lære mine nye kolleger at kende. Den første dag var helt klart bedst i den henseende - dagen var mest fokuseret på personlighedstyper (vi havde alle taget en test (Jungsk Type-Indikator) - jeg er INTJ (jeg plejer at teste som INTP i den slags, men min type var relativt markant i den givne test, hvor jeg kun plejer at være en svag P'er)) og teambuilding, hvilket åbenbart indebærer at man laver store A'er af sammenbundne træpæle og forsøger at manøvrere dem omkring ved hjælp af noget tovværk. Og tilsvarende.

Det var altsammen ganske fysisk udmarvende, og da aftenen bød på god middag med rødvin og god øl ad libitum, endte vi relativt hurtigt med at være forholdsvist afslappede - det var ganske hyggeligt og jeg fik da osse sludret lidt med et par af mine nye kolleger.

Dagen efter var markant kedeligere. Hér var fokus på konkrete problemer i de to afdelingers daglige virke. Og eftersom jeg jo er fuldstændigt ny, havde jeg ingen som helst indsigt i nogen af deres problemstillinger, og kunne i bund og grund bare sidde i omkring 4 timer og høre på at folk talte om ting jeg ikke anede noget om. Det var ikke så sjovt som det lyder.

På hjemturen havde jeg i øvrigt en pudsig oplevelse.

I 1 mod 100 er jeg nu ene panelmester og panelrekordholder, og Peter Schmeichel gav mig blomster da jeg som den første nåede 50 rigtige svar i træk. Og jeg er fortsat med i næste uge, selvfølgelig.

Comments:
Det er ikke pænt at skrive, at man havde en pudsig oplevelse, uden at skrive, hvad oplevelsen var.
 
"træpæle"

Det hedder altså rafter!
 
Det kan godt være det hedder rafter, men det var træpæle.
 
Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?