2007-04-22

 

Forbasket! og lidt af hvert

Mit forsøg med at omlægge min blogning til søndag og onsdag gik i første omgang ikke helt som planlagt. I hvert fald glemte jeg det i onsdags, og da jeg samtidig ikke var hjemme torsdag aften, fik jeg ikke rigtig rettet op på det. Fordømt.

Nå, men det må jo bare betyde at jeg blogger dobbelt i dag. Heldigvis har jeg ikke en fast længde på mine indslag, så det at blogge dobbelt betyder blot at du, min ærede læser, skal lade som om.

Jeg har nu arbejdet to uger, og er begyndt at vænne mig til tanken om at være lakaj for storkapitalen. Det er især en rar ting fordi bemeldte storkapital giver mig penge for det. Jeg er stadig kun i gang med at sætte mig ind i alle de ting jeg skal lære, før jeg faktisk kan gå i gang med at lave noget, men til gengæld giver det mig anledning til at læse bøger der indeholder ord som "mikrodatamat" og "elektronregner".

Jeg fik osse for nylig skrevet mit første PL/I-program helt fra bunden. Det opførte sig stort set som det skulle (det fandt primtal på den absolut dummest mulige måde), så inspireret af min succes, valgte jeg at skrive et nyt program. Det nye program bruger 27 sekunders CPU-tid på vores mainframe uden at give noget output. Det skal muligvis modificeres lidt.

Ellers burde I jo alle have set hvordan jeg i sidste uge røg ud af 1 mod 100 efter kun 75 spørgsmål. Så intet om det hér.

Comments:
Pjat. Du har lavet et program hvis output ubetinget er korrekt. Det virker kun naturligt, at et sådan program bruger en vis mængde systemressourcer.
 
Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?