2007-07-26

 

Færdig!

Og så har jeg omsider osse læst den sidste Harry Potter-bog færdig. Den var god. Der er en lang periode i første halvdel hvor den på sin vis står lidt stille, men samtidig har action en masse og egentlig ikke på noget tidspunkt er kedelig - jeg kunne dog forestille mig at det bliver svært at komme igennem næste gang.

Men efter denne lidt for lange (men altså stadig spændende og ganske medrivende) optakt blev jeg virkelig grebet. Jeg var nødt til at tvinge mig selv i seng i går nat med 50 sider tilbage - ellers ville jeg formentlig være overordentligt træt nu - alt for træt til at skrive noget hér.

Rowling runder ganske elegant de mange løse tråde af (hmm ... der er noget galt med den metafor ...) - overordnet set på de måder jeg egentlig havde ment at kunne deducere ud fra handlingen i de foregående bøger. Det tager jeg som et endegyldigt bevis på at hele historien - i store træk, altså - faktisk var gennemtænkt relativt tidligt. Der var selvfølgelig osse ting jeg ikke havde tænkt på - dødsfald jeg ikke havde forudset (men ingen af dem jeg var sikker på ville overleve, døde, og ingen af dem jeg regnede med ville dø, overlevede).

Alt i alt er jeg altså meget tilfreds med dette det sidste bind i serien.

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?