2008-12-11

 

Jagten på den forsvundne handling - del 3: Julen er i fare

Dragen: Med udgangspunkt i din research fra i går - nærmere bestemt ordet "Glafump" - har jeg fundet frem til et kort over underjordiske huler på Bornholm. Hér formoder jeg vi kan finde et spor der kan lede os på rette vej.

Frederik: Hvordan fandt du det ud fra det ord?

Marcel: Og hvor?

Dragen: Jeg gik en tur i det indre København ...

Frederik: Blev folk ikke lettere forbløffede over en udød julekalender-ninja-robot-drage?

Dragen: Jeg var incognito. Nå, hvorom alting er, så gik jeg altså bemeldte tur, da jeg stødte på et lille afsides antikvariat ...

Marcel: Hvis det var i indre by, kan det da næppe have været så afsides igen.

Dragen: Korrekt. I dette lille afsides ...

Frederik: Knap så afsides!

Dragen: I dette lille delvist afsides antikvariat gik jeg og snusede lidt rundt, da jeg ...

Frederik: Hvordan kunne du være i et lille antikvariat? Du er en stor, stor drage.

Dragen: Jeg var incognito, sagde jeg.

Frederik: Ah. Fortsæt bare.

Dragen: Jeg gik altså og snusede rundt, da det pludselig sagde "Glafump!" og en bog faldt ud af reolen lige ved siden af mig.

Marcel: Jeg er ret sikker på at det ikke ville lyde sådan.

Dragen: Men det gjorde det altså.

Marcel: Nå, jamen så er det i orden.

Dragen: Ja. Bogen faldt ud reolen og landede slået op på dette kort over de underjordiske bornholmske huler.

Frederik: Og dér mener du altså vi kan finde noget brugbart.

Dragen: Ellers vil hele dagens julekalenderindslag være ret spildt. Og gårsdagens.

Frederik: God pointe.

Marcel: Til Bornholm!

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?