2008-12-22

 

Tidsrejser er seje

Frederik fra fremtiden: Jeg tror jeg har opdaget et problem med vores tidsrejse.
Dragen: To af jer?
Dragen fra fremtiden: Ja, det må være det.
Frederik: Så, ikke så mange vittigheder. Lad manden tale. Han virker fornuftig.
Frederik fra fremtiden: Vel sagt. Men faktisk tager dragen ikke helt fejl. Udover det ganske ubrugelige i selve observationen om at finansgrisen engang gik en bestemt vej, så vil det at vi tilbringer tid sammen med vores fortidige selv meget let risikere at føre til sære paradokser - eller det der er værre!
Marcel: Hvad er værre end sære paradokser?
Marcel fra fremtiden: Kedelige paradokser?
Frederik fra fremtiden: Det kan føre til snart sagt hvad som helst. Vi ved ikke hvad der vil ske - universet kunne implodere. Denne julekalender kunne begynde at give mening. Hvad som helst!
Dragen: Gisp! Vi må gøre noget! Vi må forhindre at denne tidsrejse nogensinde har fundet sted!
Dragen fra fremtiden: Eller kommer til at finde sted.
Dragen: Osse det!
Frederik: Men hvordan?
Dragen: Mig og mig fra fremtiden vil rejse frem i tiden til kort før tidsmaskinen blev færdigbygget, og forhindre dens konstruktion!
Dragen fra kort før tidsmaskinen bliver færdigbygget: Det er en dum plan. Den virker god, men når de kommer frem, kommer de i tanke om at de ikke rigtig vil kunne gennemføre planen hvis først planen bliver gennemført (thi den kræver en tidsmaskine), så derfor sender de mig tilbage for at fortælle at I nok bare skal lade være.
Dragen fra fremtiden: Men hvis vi lader være, hvordan kan det så være at du er hér nu?
Dragen fra kort før tidsmaskinen bliver færdigbygget: Jeg havde ikke bedre at tage mig til.

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?