2009-12-07

 

Til værks!

Frederik: Vi skal have lagt en plan. Husk på at det ikke er en simpel ting at gøre oprør mod sin skaber.
Marcel: Skal man ikke bare finde ham og tæve ham indtil han overgiver sig?
Finansgrisen: Så let er det ikke. For det første kan han være svær at finde, og for det andet bestemmer han jo i bund og grund hvad vi gør, så det er let for ham at få os til at dumme os.
Marcel: Men hvad kan vi så gøre?
Finansgrisen: Vi må tage tingene én ad gangen - og sørge for at være ekstremt forsigtige.
Dragen: Jeg er god til at liste mig. Jeg er ninja.
Frederik: Det var sidste år. Og det var fjollet.
Finansgrisen: Men praktisk.
Dragen: Meget praktisk.
Frederik: Jaja. Men det var altså stadig sidste år, og du var kun ninja fordi Stefan ikke kunne finde på en mere seriøs kategori af udøde til dig.
Finansgrisen: Og dermed var han muligvis med til at grave sin egen grav. Interessant.
Dragen: Så jeg må godt liste mig?
Frederik: Ja, du må godt liste dig.
Dragen: Hurra!
Frederik: Men før vi kan begynde at liste os ...
Dragen: Hovhov! Det er mig der skal liste sig. Jeg er ninjaen.
Frederik: Godt så. Før dragen begynder at liste sig - mens vi andre er forsigte på måder der passer bedre til vores generelle egenskaber - skal vi have lagt en slagplan. Første del må være at finde ud af hvor Stefan opholder sig.
Marcel: I Næstved?
Frederik: Hvorfor skulle han være i Næstved?
Marcel: Hvorfor ikke?
Frederik: Hvorfor skulle nogen være i Næstved?
Marcel: Fordi det ville gøre det lettere for os? Vi er jo i Næstved.
Frederik: Jo, men sådan virker det ikke.
Marcel: Øv.
Finansgrisen: Jeg tror muligvis katten ved hvor han er. Det er trods alt hans kat - eller omvendt.
Frederik: Selvfølgelig!
Marcel: Men hvor er katten?
Finansgrisen: Det er lige den ting der gør min plan ufuldstændig. Den lader til at dukke op relativt hyppigt, så måske skulle vi bare vente?
Dragen: Helle for at vente snigende!

Etiketter: , , ,


Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?