2011-12-24

 

24. december - glædelig jul

Finansgrisen: Godt så. Kan vi så tage hans maske af?
Frederik: Ja, lad mig. Det er en eller anden mand.
Finansgrisen: Ja, jeg kan heller ikke genkende ham. Gad vide hvorfor han følte behov for at forklæde sig i det hele taget?
Frederik: Måske er der en maske til? Jeg må hellere hive til for at finde ud af det.
Mand: Av for fanden!
Frederik: Nej, ingen maske. Og han er vågen.
Finansgrisen: Hvem er du?
Mand: Hal Ronson. Jeg står bag det hele.
Dragen: Jeg sagde det jo!
Finansgrisen: Jaja. Men hvorfor?
Hal Ronson: For at overtage magten.
Finansgrisen: Hvordan ville du overtage magten ved at klæde dig ud som en baby og foranstalte en blokade, mens du lagde mærkelige ledetråde ud?
Hal Ronson: Jeg antager det kommer lidt af sig selv.
Marcel: Det virker ret dumt, egentlig.
Hal Ronson: I kan ikke forvente bedre hvis ikke I vil bruge pengene på et ordentligt plot. Så nu er alt gået i orden, og julen er reddet. I skylder mig en femmer.

Hal Ronson forsvinder i en sky af lilla røg.

Finansgrisen: Øhm, glædelig jul, tror jeg nok.

Comments: Send en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?